امروزه هر آنچه که مربوط به انواع اجاق گاز و اجاق گاز برقی است بیش از هر زمان دیگری در خانه های ما استفاده می شود.

قبلاً هر اجاق خانه ای را فقط در اجاق گاز آن خانه می دیدید و فرهای گازی بسیاری از مردم حتی فر هم نداشتند.

با گذشت زمان و تغییر ذائقه مردم و افزایش چشمگیر تکنولوژی و تنوع لوازم خانگی، خانه ها رنگ های مختلفی به خود گرفته و در اکثر خانه ها اجاق گاز دیده می شود.

فر به اندازه ماشین لباسشویی، ظرفشویی یا سایر وسایل زندگی مفید نیست، اما مانند سایر لوازم ضروری زندگی، توجه و مراقبت از آن بسیار مهم است و نباید در نگهداری و نگهداری از آن غافل شد.

البته نمی توان این نکته را نادیده گرفت که بسیاری از خانم های محترم به پخت کیک یا پخت و پز با استفاده از فر علاقه زیادی نشان می دهند که برای برخی از آشنایان گاهی مهمتر از سایر لوازم خانگی تلقی می شود.

فرها انواع مختلفی دارند:

فر گاز

الکترو میشه

تفاوت برق و گاز

اجاق بخار

در داخل کشور بنا به دلایلی که بعداً توضیح خواهم داد، اجاق های برقی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت به مدل های دیگر تمایل بیشتری به این گونه اجاق ها وجود دارد.

فر گاز

این مدل فر که یکی از اولین فرهایی است که وارد بازار شده است، علاوه بر عملکرد خود دارای معایبی نیز می باشد:

تولید دی اکسید کربن

عدم تنظیم دقیق و صحیح دما

این نیاز به تاسیسات و لوله های گاز خاصی دارد (که خطرات خاص خود را دارد).

آسیب های اضافی و نیاز به تعمیر اضافی

تولید دود

برخی معتقدند پختن غذا در اجاق گازی نسبت به سایر فرها در پخت غذا با کیفیت تری تولید می کند، اما باید به خاطر داشت که کیفیت دستگاه و تکنولوژی به کار رفته در آن در صورت هر نوع اجاقی ضعیف است. شما کیفیت غذای خود را می خواهید، پس حتماً در مورد هر مدل فری که مد نظر دارید و تعمیرات فر بوش تحقیق لازم را انجام دهید و از متخصصان مشاوره بگیرید.


همچنین طرز پخت غذا مهم است و اگر فر خوبی در خانه دارید اما دستور پخت درستی ندارید، معمولاً نمی توانید انتظار غذای خوب و خوش طعمی را داشته باشید.

اجاق برقی

این نوع اجاق ها این روزها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند و مزایای متعددی نسبت به فرهای گازی دارند، از جمله:

دما را با دقت بیشتری تنظیم کنید

از مزایای بیشتری در محل کار لذت ببرید

غذا را بدون بوی دود بپزید

ریسک کم

فرهای برقی معمولا امکانات بیشتری دارند و حتی برخی از مدل ها انواع مختلف غذا را در حافظه خود ذخیره می کنند و تنها با یک لمس به پخت غذا در فر تکیه می کنیم و بهترین طعم و کیفیت را به دست می آوریم.

خوب، هرچه فر شما پیشرفته‌تر باشد و از فناوری و تجهیزات بیشتری استفاده کند، تعمیر و نگهداری و مراقبت بیشتری باید انجام دهد.

فر برقی فن دار حرارت داخل فر را به تمام قسمت های غذای شما منتقل می کند و این عملکرد باعث بهبود کیفیت پخت می شود.

تفاوت برق و گاز

طراحی این فر از انرژی الکتریکی و گازی استفاده می کند به گونه ای که می توان از آن برای پخت و پز استفاده کرد که به آن پخت همزمان می گویند.

اما این نوع اجاق گازی به دلیل داشتن گاز و استفاده از عناصر و حرارت آتش برای پخت غذا، خطراتی مشابه فر گازی دارد.

اجاق های برقی و گازی در حال حاضر به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل خطرات و مصیبت هایی که در گذشته پیش آمده، در برخی مکان ها اجازه استفاده از آن ها داده نمی شود.

عاشقان صنوبر

دیگ دارای سیستم کاملا متفاوتی با دیگ برقی، گازی یا برقی است.

در این مدل فر به جای فرهای گازی که برای پخت نیاز به آب دارند، از بخار آب استفاده می شود که کیفیت پخت را بالا می برد و این نوع پخت را به سطحی کاملا متفاوت می رساند.

یکی از مزیت های این نوع فر پخت سریعتر بدون کاهش کیفیت پخت است و در برخی مدل ها به جای اینکه هر بار مخزن فر را از آب پر کنند به لوله آب وصل می شود که البته این مدل عمدتاً صنعتی است. برای تعمیر فر با نمایندگی بوش تماس بگیرید.


مزایای کوره های بخار

پخت و پز با کیفیت بالا

غذاهای سالم بپزید و سالم بمانید

بدون نیاز به روغن و غذاهای چرب.

غذا خشک نمی شود

پخت سریع

بازی آشپزی

بنابراین می توان فر بخار پز را یکی از بهترین مدل فرها دانست و با استفاده از این نوع فرها با روغن کمتر در هنگام پخت سلامت خانواده را بهبود بخشید و دوباره گرم و هدر رفت خیلی بهتر احیا کرد. از مایکروویو

تعمیر و نگهداری فر

آنچه در همه مدل های کوره مشترک است و باید به آن دقت شود تعمیر و نگهداری این دستگاه است و فرقی نمی کند که چه مدل کوره ای در خانه یا محل کار داریم، باید مراقب باشیم که آسیب نبیند و کمتر شود. زمان. انجام اقدامات احتیاطی لازم برای این نوع تجهیزات از جمله تمیز کردن به موقع فر مفید است.

تمیز کردن فر باید در اسرع وقت انجام شود، زیرا چربی ها و باقیمانده های غذایی که در فر باقی مانده به مرور زمان به سختی پاک می شوند و یا پس از جدا شدن آثاری روی دستگاه باقی می گذارند.

بنابراین بهترین زمان برای تمیز کردن انواع فرها بلافاصله پس از کار با دستگاه است

اما همچنین توجه داشته باشید که باید کمی صبر کنید تا فر شما به اندازه کافی خنک شود تا از سوختن اعضای بدن جلوگیری شود زیرا سوختن در فر یکی از بدترین چیزهایی است که امیدواریم دوستان ما هرگز آن را تجربه نکنند.

فرها همیشه با آب ساده و حوله تمیز نمی شوند و برای تمیز کردن داخل فر و قسمت های داخلی آن بهتر است از مواد شوینده باکیفیت موجود در بازار استفاده کنید. اما به دستگاه شما نیز آسیب می رساند.

لازم به ذکر است که برخی از مدل های فر دارای قابلیت تمیز کردن خودکار هستند که آن را با نام های Self Clean یا Pyrolytic و ... می شناسیم.

نحوه عملکرد این عملکرد به این صورت است که وقتی دکمه ای را فشار می دهید، عملکرد وارد می شود و حرارتی بیش از 450 درجه تولید می کند، معمولاً به مدت یک ساعت، تا از هم بپاشد و شروع به شکستن مواد غذایی گیر کرده در فر کند.. در حال تمیز کردن است.