ابتدا و قبل از اینکه گواهی SSL را بر روی سرور اختصاصی لینوکس نصب کنید، باید فایلی که CSR نام دارد را در سرور لینوکس تولید کنید و برای امضا شدن به Sindad بفرستید.

برای تولید CSR به سیستم سرور لینوکستان بروید تا بتوانید دستورات OpenSSL را به صورت صحیح اجرا نمایید؛ برای ایجاد کلید خصوصی، دستور openssl req -new -newkey rsa:2048 -nodes -keyout your-domain.key -out your-domain.csr را اجرا کنید.

بعد از اینکه کد بالا را اجرا کردید، باید جزئیات مربوط به دامین یا همان دامنه را وارد نمایید؛ CSR و کلید خصوصی ایجاد شده را بر روی فایلی کپی کنید. اکنون فایل CSR را برای Sindad (سینداد) بفرستید تا بعد از بررسی، امضا شود.

نصب گواهی SSL بر روی سرور اختصاصی لینوکس چگونه خواهد بود؟

با استفاده از اس اس اچ و به عنوان کاربر Root به سرور ورود پیدا کنید و بعد از آن، پسوورد Root را وارد نمایید؛ سپس /etc/httpd/conf/ssl.crt را می بینید که باید گواهینامه را به این بخش منتقل کنید.

فایل های کلید را هم به /etc/httpd/conf/ssl.crt منتقل کنید و از کامل و سالم منتقل شدن فایل ها مطمئن شوید؛ در غیر این صورت، فرایند نصب گواهی SSL بر روی سرور اختصاصی لینوکس با موفقیت انجام نخواهد شد و می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

به etc/httpd/conf.d/ssl.conf وارد شوید؛ در آن می توانید پیکر بندی میزبان هاست (Virtual host) را مشاهده کنید. پیکر بندی میزبان هاست را به صورتی که در ادامه گفته می شود، ادیت یا ویرایش نمایید.

برای ویرایش Virtual host، نمونه زیر را دنبال نمایید:

NameVirtualHost *:443

ServerName www.yoursite.com

DocumentRoot /var/www/site

SSLEngine on

SSLCertificateFile /path/to/www_yoursite_com.crt

SSLCertificateKeyFile /path/to/www_yoursite_com.key

SSLCertificateChainFile /path/to/DigiCertCA.crt

/

ServerName www.yoursite2.com

DocumentRoot /var/www/site2

SSLEngine on

SSLCertificateFile /path/to/www_yoursite2_com.crt

SSLCertificateKeyFile /path/to/www_yoursite2_com.key

SSLCertificateChainFile /path/to/DigiCertCA.crt

/

در آخر نیز وب سرور آپاچی را Restart کنید؛ در همین لحظه، فرایند تغییر رمز سرور مجازی ویندوز از طریق کنترل پنل به پایان رسید.

البته توجه داشته باشید که بروز هر گونه مشکل می تواند فرایند را با مشکل مواجه کند؛ پس حتما در تمام مراحل تمام تمرکز و دقت خود را به خرج دهید تا زمان از دست نرود.

نصب گواهی اس اس ال بر روی سرور لینوکس جزء موارد پر اهمیت برای نشان دادن امنیت است؛ در واقع بدون اس اس ال، وبسایت شما اعتبار کمتری نسبت به داشتن SSL خواهد داشت.

از گواهی اس اس ال برای جلوگیری از هک اطلاعات نیز استفاده می شود؛ پس آن را جدی بگیرید و حتما برای گرفتن این گواهینامه اقدام کنید.