چگونه چاپ کنیم؟ چاپ دو رو، افقی و A5

بدون شک نیاز به چاپ فایل های متنی یا تصویری با چاپگر لیزری یا چاپگر جوهرافشان وجود دارد. اما شما نمی دانید چگونه چاپ کنید. برنامه هایی که می توانند هر فایل و سند را باز کنند بسته به نوع آنها متفاوت است. در این مقاله از آوای فرهنگ آریا شما را با متداول ترین روش های چاپ آشنا می کنیم تا بتوانید به راحتی با چاپگر خود فایل، عکس و سند مورد نیاز خود را چاپ کنید. پس تا انتها به آن پایبند باشید.

چگونه از Word چاپ کنیم؟

برای چاپ در Word ابتدا باید به منوی File رفته و روی Print کلیک کنید. برای پیش نمایش هر صفحه، فلش های جلو و عقب را در پایین صفحه انتخاب کنید. اگر متن شما کوچک است و خواندن آن دشوار است، می توانید آن را با استفاده از نوار پایین صفحه بزرگ کنید. در نهایت تعداد کپی ها و سایر تنظیمات دلخواه را تنظیم کرده و دکمه Print را انتخاب کنید.

چگونه از اکسل پرینت بگیریم؟

برای چاپ در اکسل ابتدا سلول هایی را که می خواهید چاپ کنید از طریق گزینه Set print Area انتخاب کنید و از منوی File روی گزینه Print کلیک کنید یا CTRL + P را فشار دهید. توصیه می شود از چاپ پیش نمایش در اکسل استفاده کنید تا دقیقا ببینید چه چیزی و چگونه چاپ خواهید کرد.

اکسل را در یک صفحه چاپ کنید، کل صفحه اکسل را چاپ کنید و حاشیه سفید را بردارید

اگر تجربه چاپ با اکسل را دارید حتما با این مشکل مواجه شده اید که به جای یک صفحه، چند صفحه چاپ شده است. گاهی اوقات یک صفحه جدید تنها با چند خط چاپ می شود و کاغذ باطله خواهد بود.

برای رفع این مشکل به منوی View رفته و از قسمت Workbook Views گزینه "Page Layout" را انتخاب کنید. این روش نمایش داده ها را تغییر می دهد و یک مقیاس در بالا و سمت چپ صفحه گسترده مشاهده می کنید. در این قسمت می توانید عرض ستون را کاهش دهید تا داده های شما در یک صفحه قرار گیرد. برای انجام این کار، نشانگر خود را روی ستونی که می خواهید اندازه آن را کاهش دهید قرار دهید و کلیک کنید و بکشید. هنگامی که تمام داده ها را در یک صفحه دارید، می توانید آن را چاپ کنید.

برای چاپ تمام صفحه نیازی به تغییر چیزی ندارید. به سادگی File > Print > Print را انتخاب کنید. اگر محدوده ای از سلول ها را انتخاب کرده اید اما می خواهید کل صفحه را چاپ کنید، قبل از ضربه زدن روی دکمه چاپ به نمای تمام صفحه بروید.

برای تغییر حاشیه های صفحه، ابتدا باید گزینه Page Layout را در نوار منوی اکسل پیدا کنید. در این منو روی نماد Margins در زیر گروه Options در قسمت Page Setup کلیک کنید. شما می توانید لبه ها را به روش های مختلفی تنظیم کنید.

ابتدا، شما این امکان را دارید که یکی از قالب های از پیش ساخته شده حاشیه اکسل را انتخاب کنید. این گزینه ها محدود، کلی و گسترده هستند. برای کاهش فضای سفید در حاشیه ها با یکی از این تنظیمات، باید حاشیه های کاربرگ فعلی را کاهش دهید.

حاشیه‌های کاربرگ فعلی را به باریک‌تر تغییر دهید تا ببینید آیا با سلیقه شما مطابقت دارد یا خیر پیش نمایش چاپ را ادامه دهید تا ببینید فایل شما چگونه تغییر می کند. اگر حاشیه‌های کاربرگ فعلی را محدود کرده‌اید و به اندازه کافی برای خود کاهش داده‌اید، باید از گزینه Custom Margins استفاده کنید.

چاپ از یک وب سایت (Google Chrome و Firefox)

اگر می خواهید از صفحات اینترنت و مرورگر گوگل کروم پرینت بگیرید، ابتدا باید این مرورگر را باز کنید و به صفحه وب مورد نظر بروید. اگر نمی خواهید بخشی از صفحه را چاپ کنید، می توانید بخشی از آن را در صفحه وب پنهان کنید. به عنوان مثال، اگر یک کادر محاوره ای در یک صفحه دارید، باید آن را مخفی یا کوچک کنید تا چاپ نشود.

پس از انجام این مراحل، Ctrl+P را در ویندوز یا Command-P (Mac) را در صفحه کلید فشار دهید. .

از یک صفحه وب در Google Chrome چاپ کنید

در این مرحله صفحه تنظیمات چاپ صفحه باز می شود و می توانید پیش نمایشی از صفحات انتخاب شده را در سمت چپ مشاهده کنید. در نهایت، Destinations را باز کنید و روی See more کلیک کنید تا چاپگری را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت لزوم، می توانید صفحات چاپ شده را سفارشی کنید. برای این کار روی گزینه print کلیک کنید تا صفحات چاپ شوند.

اگر روی فایرفاکس کار می کنید و در مورد نحوه چاپ سوالی دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه ای که می خواهید چاپ کنید بروید. سپس Ctrl+P (ویندوز) یا Command-P (Mac) را فشار دهید تا صفحه چاپ باز شود.

از یک صفحه وب در فایرفاکس چاپ کنید

در قسمت Select Printer چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید. اگر نمی توانید چاپگر خود را از این لیست پیدا کنید، باید روی دکمه Find Printer کلیک کنید تا آن را پیدا کنید و آن را به لیست چاپگرها اضافه کنید. سپس محدوده صفحه ای را که می خواهید چاپ کنید در قسمت Page Range انتخاب کنید. همچنین می توانید شماره کپی را در قسمت Copy Number مشخص کنید. در نهایت روی دکمه Print کلیک کنید تا چاپ صفحات مورد نظر شما شروع شود.

عکس را چاپ کنید

برای چاپ عکس با استفاده از چاپگر رنگی، باید گزینه چاپ را انتخاب کنید. در تب General، چاپگری را که استفاده می‌کنید و تعداد کپی‌هایی را که می‌خواهید چاپ کنید، مشخص کنید. اگر می خواهید موقعیت و اندازه تصویر را تنظیم کنید، به تب تنظیمات تصویر بروید. همچنین می توانید موقعیت تصویر را روی صفحه با کشیدن آن در پیش نمایش تنظیم کنید.

اگر قصد استفاده از کاغذ عکس با کیفیت بالا را دارید، به قسمت Page Setup رفته و نوع کاغذ مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین باید به تب Image Quality رفته و تنظیمات با کیفیت بالا را انتخاب کنید تا عکس با بهترین کیفیت ممکن را دریافت کنید. در نهایت بر روی گزینه print کلیک کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از گزینه های ذکر شده در بالا ممکن است برای برخی از مدل های چاپگر ظاهر نشوند. این به این دلیل است که درایورهای چاپگر آنها به شما اجازه تغییر برخی تنظیمات را نمی دهند. به عنوان مثال، اگر نمی توانید تب Image Quality را پیدا کنید، به این معنی است که درایورهای چاپگر از این تنظیمات پشتیبانی نمی کنند.

مطالعه از رفرنس: https://avafarhang.com/how-to-print/