آیا انجام سونوگرافی در بارداری عوارضی هم دارد؟ همانطور که رحم بزرگتر میشود، میتواند به عصب سیاتیک فشار وارد کند و در نهایت درد لگن و کمردرد را به همراه دارد. بثورات ابتدا پاپول هستند و سپس به وزیکول و پوستول و در نهایت به پوسته تبدیل میشوند. بثورات ابتدا روی قفسه سینه، پشت و سپس سر و صورت و با تراکم کمتری روی دست و پا ظاهر میشوند. سعی کنید پیش از انجام روشهای نادرست و ممنوعیتهای خودسرانه، حتما از متخصصین و پزشک مشورت دریافت کنید تا بتوانید این دوران را به بهترین شکل پشت سر بگذارید. مادران باید در این دوران تزریق انسولین را ادامه دهند. این واکسن در ایران مورد استفاده قرار نمیگیرد. این مورد به ویژه در سفرهای طولانی به مراتب جدیتر دیده میشود. تاولها در عرض ۲۴ ساعت میترکند و در محل آنها دلمه پایهریزی میشود. ویروس همچنین ممکن است از طریق تماس با تاولها منتشر شود. تاولها ممکن است در نواحی بسیار گستردهای از پوست باشند اما در دست و پا کمتر ظاهر میشوند. نارسایی جفت (که به آن اختلال عملکرد جفت یا نارسایی عروق رحمی جفت نیز گفته می شود) یک عارضه ناشایع اما جدی بارداری است. 7. رنگ مو در محیطی با تهویه مناسب: همانطور که بارها گفتیم تهویه مناسب به معنای کاهش خطر تنفس بخارهای سمی رنگ موهاست که ممکن است خطرات جدی برای جنین در حال رشد داشته باشد.

پرهاکلامپسی در صورت درمان نشدن، عوارضی جدی به همراه خواهد داشت که میتواند باعث ایجاد مشکل در رشد جنین شود. تغذیه مناسب در دوران بارداری میتواند به رشد و توسعه هوش جنین کمک کند. در دوران بارداری حداقل سه وعده پروتئین، شش وعده غلات کامل، پنج وعده میوه، سه وعده محصولات لبنی، غذای دارای چربی ضروری و سالم نیاز است؛ همچنین ویتامینهای این دوره باید مصرف شود. افزودن منابع پروبیوتیک مانند کفیر و ماست به میان وعده های خود در طول روز برای شما در این دوران مفید خواهد بود. همچنین قبل از رنگ کردن مو در دوران بارداری مطمئن شوید تا محصول مورد استفاده دارای عارضههای جانبی خطرناک نیست. منتقدان درباره اینکه چگونه این رنگ سبب نرمی، لطافت و مرطوبکنندگی موها میشود، نظر مثبتی دارند؛ ولی خاطرنشان کردهاند که در محتویات بستهبندی رنگ هیچ ظرف پلاستیکی یا اپلیکاتور برای هم زدن رنگ وجود ندارد. پس از کامل شدن رنگ مو، پوست سر و پیشانی خود را آبکشی کنید تا مواد رنگ از روی آنها پاک شوند. بثورات پوستی که کموبیش در هر جای بدن میتواند پدید آید؛ مانند روی پوست سر، آلت تناسلی، داخل دهان، بینی، گلو، یا مهبل.

این موضوع مهمی است که ویتامینهای دوران بارداری همراه فولیک اسید، رژیم غذایی، دارو و مواد مغذی را به شکلی صحیح زیر نظر پزشکتان مصرف کنید، زیرا از این هفته به بعد هر چیزی که میخورید یا مینوشید، اثر قابل توجهی روی کودک شما خواهد داشت. مرگ در حدود ۱ مورد از هر ۶۰٬۰۰۰ مورد اتفاق میافتد. اگر سردرد ها دائمی یا شدید بوده و یا بعد از هفته ی بیستم حاملگی اتفاق می افتند باید به پزشک مراجعه کنید. برای جلوگیری از خراش عمیق پوست، ناخنهای کودک را کوتاه کنید. همچنین مصرف فیبر کافی، به جلوگیری از بیماریهای قلبی-عروقی و دیابت بارداری کمک میکند. مبتلایان به آبلهمرغان که بستری میشوند باید در اتاقی قرنطینه شوند تا از انتقال هوایی ویروس جلوگیری شود. ویروس در وزیکولها هم وجود دارد و بنابراین بیماری از ۲۴ ساعت قبل از پیدایش بثورات تا وقتی که ضایعات دلمه ببندد، مسری خواهد بود (بین ۷ تا ۸ روز).

لازم به ذکر است که برای سفر بین هفتههای 29 تا 36ام، گواهی پزشکی لازم خواهد بود. در هفتههای پایانی بارداری، جنین به سمت پایین لگن حرکت کرده و این مسئله باعث فشار بر مثانه و بروز تکرر ادرار میشود. بیماری اغلب اوقات در زمستان و بهار دیده میشود. اگر در بارداری سردردهای بیش از حد یا ناتوان کننده دارید (و قبل از بارداری به آن مبتلا نبوده اید)، با متخصص در این رابطه مشورت کنید. انتقال این بیماری به سایر افراد، از یک تا دو روز پیش از ظاهر شدن بثورات در فرد مبتلا تا زمانی که تمام ضایعات پوستهپوسته شوند، امکانپذیر است. آبلهمرغان منجر به ایجاد بثورات پوستی و تاولهای کوچک و خارشدار شده که در نهایت، پوستهپوسته میشوند. اگر بیش از حد با موبایل و تبلت کار میکنید، باید مراقب گردن خود باشید، زیرا درد گردن منجر به سردرد خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ آبلهمرغان منجر به مرگ ۶٬۴۰۰ نفر در سراسر جهان شد که این تعداد، نسبت به ۸٬۹۰۰ مورد در سال ۱۹۹۰ کاهش یافتهاست.

در سال ۲۰۱۳، حدود ۱۴۰ میلیون مورد آبلهمرغان و زونا در سراسر جهان، برآورد شد. آبلهمرغان یک بیماری هوابرد است که از طریق سرفه و عطسه فرد مبتلا بهراحتی از فردی به فرد دیگر سرایت میکند. اگر مادر یک نوزاد قبل یا حین بارداری آبلهمرغان گرفته باشد، کودک وی تا چندین ماه در برابر آبلهمرغان ایمنی دارد اما این ایمنی در ۴ تا ۱۲ ماه پس از زایمان، کاهش پیدا میکند. اما از آنجائی که این علائم ممکن است برای خانم های باردار به وجود آید به بررسی بیشتری نیاز است. این پوزیشن جنسی از جمله پوزیشنهای ایدهآل برای خانم باردار در آخرین دوره بارداری است که به تسهیل زایمان کمک میکند و باعث میشود خون به خوبی به جنین برسد و آسیبی به آن وارد نشود، زیرا زن باردار بر اساس آن به جلو خم میشود. حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از افراد واکسینهشده، از ابتلا به این بیماری یا بروز وضعیت حاد آن محافظت میکند. پس از استفادهٔ انبوه از این واکسن در این دو کشور، شیوع بیماری آبلهمرغان، چه در افراد واکسینه و چه در افرادی که واکسن را دریافت نکردهاند، بهطور چشمگیری کاهش یافت. وقتی لسیتین ازطریق غذا دریافت می شود طی مراحل جذب وهضم به کبد وارد شده ، شکسته و کولین که جزئی از ساختمان لسیتین است از آن جدا می شود که از این کولین آزاد شده بسیاری از مواد حیاتی و ضروری بدن ساخته خواهد شد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین زنان و زایمان لطفا از صفحه ما بخواهید.